tirsdag den 8. juli 2008

Cyklisme

Til min store fryd viser KNR (vores grønlandske, og i parentes bemærket eneste, tv-kanal) de kommende tre uger mit tidligere yndlingsprogram Tour de France. Etaperne sendes fra omkring kl. 8-9 om morgenen og oven i får vi også den folkelige udgave i form af en halv time efter tv-avisen. Etapetidspunkterne er, i modsætning til i Danmark, perfekte idet man selv på de store bjergetaper stadig får mulighed for at bruge størstedelen af sin dag på noget fornuftigt og det er jo specielt rart i disse sommertider... Pt. er jeg sommerferie-stand-in i hjemmepleje og distriktspsykiatri og jeg har derfor fast arbejdstid på alle hverdage fra 8 til 16. For mit vedkommende må de helt store tv-seancer altså begrænses til weekenderne - og det er såmænd fint for min store cykelinteresse er vist i aftagende (og det er altså ikke pga. doping vil jeg lige indskyde). Ikke nok med at den kommende tid byder på cykler på tv så har jeg nu også mulighed for at køre på cykel i praksis. Jette er i dag draget på 5 ugers arbejdsferie i Alluitsup Paa og har overladt mig retten til at låne hendes private og gennemført unikke mountainbike! Det bliver en sand fornøjelse - og for at sætte dette en smule i perspektiv har jeg gennem studie af turistkort over Maniitsoq regnet mig frem til at der med lidt god vilje er 3 km fra den ene ende af byen (Annertusoq) til den anden (lufthavnen). Nogle mennesker vil måske mene at dette lyder af lidt lidt, men de glemmer måske at der ikke kun er 3 km ud, men jo også 3 km tilbage igen, altså i alt 6 km...

Ingen kommentarer: