lørdag den 19. juli 2008

Ryge i bedene (VI)

Skylder vist en opdatering omkring mine botaniske sysler. Vil i denne omgang koncentrere mine ord omkring mit hjertebarn, nemlig tomatbusken. Ved sidste opdatering på den sidste dag i maj rejste tomaten sig hele 44 cm op i luften, nu 49 dage senere tårner den sig op i en højde, som nogenlunde svarer til min egen, dvs. i omegnen af 178 cm – der er altså sket en vaskeægte væksteksplosion. Jeg har fjernet sideskud, tyndet grundigt ud i blade/grene og jeg har bundet hvidt strikgarn (det var det eneste jeg lige kunne få fingre i) til støtte via varmerør i loftet. En prægtig plante er det blevet. Har endnu ikke haft høstudbytte, men det kan kun være et spørgsmål om tid, idet busken i skrivende stund barer på intet mindre end 13 grønne tomater i varierende størrelser og alder (som det kan ses af det sidste billede har den også stadig blomster så flere frugter skulle være i vente). En 5-6 tomater har størrelsen, men mangler kun den røde farve. Jeg vil selvfølgelig omgående opdatere hvis og såfremt denne lykkelige omstændighed indtræffer.





Ingen kommentarer: