torsdag den 3. juli 2008

Fisk

Hermed sidste nyt fra fiskefronten hvor jeg i dag udvidede mit sortimentet over fisk jeg har fanget til også at indbefatte havkat! Min karriere med fiskestang indbefatter, præ-Grønland, 6 aborrer i en svensk sø (hvor Gunnar endte med at få en fiskekrog i panden, som vi måtte køre 50 km til den nærmeste skadestue for at få ud - jeg vil lige indskyde at det altså ikke var min skyld), et par håndfulde ulke i Gudhjem havn samt lidt torsk i nærheden af samme. I år i Grønland er det, som tidligere berettet her, blevet til torsk og på det seneste også en god del ørreder. Ved ikke hvorfor, men pludselig bider ørrederne ikke længere på krogen (også selv om man ofte ser dem svømme lige efter den krog man er ved at hive ind)...
Bider på gjorde havkattene til gengæld i dag - hele 5 stk (2 blev dog sat fri, da de var små). Havkatte er ikke lige en fisk man har lyst til at røre eller tage på. De har nogle fæle tænder og elsker at bide, gerne meget længe - så selv efter at de havde været stendøde i timevis i dag kunne jeg ikke få mig selv til at rense dem! Apropos dette, som jo desværre er et nødvendigt onde når man fanger fisk, vil jeg dog sige at jeg er blevet rigtigt god til at rense både torsk og ørred!





Ingen kommentarer: